Novosti

Unosite li dovoljno tekućine?

Calendar14.03.2017

Pijete li dovoljno vode tijekom dana? Evo zašto trebate paziti na hidraciju neovisno o spolu i dobi…

 

 

Iako ste to vjerojatno čuli već puno puta, ponovit ćemo: dobra hidracija od vitalnog je značaja za dobro zdravlje. Novije studije pokazuju da niski unos tekućine kratkoročno djeluje negativno na raspoloženje i kognitivne funkcije, dok dugoročno povećava rizik nastanka kronične bolesti bubrega.

 

Prevalencija dehidracije u odraslih osoba procjenjuje se na 16-28% ovisno o dobi, pri čemu su starije osobe u povećanom riziku od dehidracije i pridruženih bolesti. Referentni unos vode za odrasle, prema preporuci Europske agencije za sigurnost hrane (EFSA), pri umjerenoj aktivnosti te umjerenim uvjetima okoline iznosi 2.5 litre na dan za muškarce i 2 litre za žene. Osamdeset posto ovog unosa prosječno se ostvari pijenjem vode i drugih tekućina dok 20% čini voda sadržana u hrani. Tako je preporučeni unos pijenjem 2 L za muškarce i 1.6 L za žene, što se najčešće prezentira kao 8-10 čaša vode dnevno.

 

EFSA je odobrila komunikaciju pozitivnih učinaka vode na zdravlje ljudi kroz autorizaciju triju zdravstvenih tvrdnji: voda doprinosi održavanju normalnih tjelesnih funkcija, kognitivnih funkcija, te normalne termoregulacije.

 

 

Bez obzira koliko blaga, dehidracija negativno utječe na kognitivne funkcije i za posljedicu može imati smanjenu produktivnost kao i lošije opće stanje. Dehidracija od 2% smanjuje sposobnosti u aktivnostima koje zahtijevaju pozornost, psihomotorne sposobnosti i neposredne memorijske vještine.