Magistra nutricionizma Petra Pažin

Magistra nutricionizma Petra Pažin

Magistra nutricionizma - Poliklinika Bagatin

Pitajte liječnika

Što je nutricionističko savjetovanje i individualan plan prehrane?

Calendar14.02.2018

Mršavljenje zasigurno nije jednostavan proces. Prvenstveno zahtijeva promjene dosadašnjih životnih navika sa ciljem dobivanja dugotrajnih rezultata. A kako znati koliko kilograma trebate skinuti? Imate li prekomjernu tjelesnu masu ili ste pretili? Kada je najbolje krenuti s mršavljenjem? Ili trebate li možda izbaciti sve ugljikohidrate?

Ovo su samo neka od pitanja na koja možda u početku ne znate odgovor zbog čega je bitno potražiti stručnu pomoć. Pretilost ili debljina stanje je prekomjernog nakupljanja masnog tkiva u organizmu s posljedičnim štetnim učinkom na zdravlje ljudskog organizma.

Stupanj debljine, odnosno pretilosti, može se dobiti i računanjem indexa tjelesne mase (BMI – Body Mass Index).

 

 

U Poliklinici Bagatin, kao dijagnostički uređaj za pretilost, koristimo Seca mBCA 515 analizator koji radi precizno izračunava sastav vašeg tijela, odnosno, ukupni postotak masti, mišića i vode te količinu visceralnog masnog tkiva (abdominalna mast).

 

 

Nakon same dijagnostike slijedi određivanje individualnih ciljeva i preporuka vezanih za dobivene parametre, analizira se prehrana i savjetuje kojom se kombinacijom tjelesne aktivnosti, načina prehrane i neinvazivnih tretmana može postići najbolji rezultat.

 

Nutricionističko savjetovanje obuhvaća procjenu trenutačnog zdravlja i prehrambenih navika, kao i razinu fizičke aktivnosti. Temeljem dobivenih parametara, analiziramo i procjenjujemo nutritivni status vašeg organizma, mjerimo koliko energije zahtijeva vaš životni stil te definiramo smjernice koje će vam pomoći u izboru optimalnih namirnica i fizičke aktivnosti kako biste bili zdraviji, izgledali bolje te postigli i zadržali željene rezultate. Nutricionističko savjetovanje uzima u obzir i razne zdravstvene potrebe u pogledu prehrane te pomaže da ostvarite zadane zdravstvene ciljeve.

 

Dijete koje su popularne u medijima poput dijete u zoni, dijeta po krvnoj grupi, visoko-proteinske dijete, LCHF (low-carb high-fat) i slične, imaju brzi učinak, ali i vrlo vjerojatnu pojavu jo-jo efekta čime dolazi do povratka kilograma.

Ključnu ulogu u procesu mršavljenja i održavanja poželjne tjelesne mase igra pravilna prehrana koja će, uz tjelovježbu i odgovarajuću kombinaciju tretmana, osigurati kontrolirano mršavljenje. Osmišljavamo za vas individualne smjernice za prehranu i vitaminsku suplementaciju koje su izrađene prema potrebama vašeg tijela i zdravlja, a također će nam pomoći da ostvarite zadane ciljeve.

 

Prva asocijacija mnogima na spomen pravilne prehrane je ‘izbaciti ugljikohidrate!’. Ne, ugljikohidrati nisu “otrov“ (zasigurno su jedan od najvećih uzročnika pretilosti kad se radi o neumjerenosti).

 

Odgovarajuće količine ugljikohidrata neće vam naštetiti jer je osnovna energetska jedinica za naš mozak – jednostavan ugljikohidrat glukoza. Bitno je ograničiti unos rafiniranih ugljikohidrata koji se unose u velikim količinama: kolači, slatkiši, bijeli kruh, peciva, tjestenina, slatki i gazirani sokovi, čips, krekeri.

 

Pravilnim mršavljenjem smatramo gubitak od 0,5 – 1 kg tjedno jer tada ne ugrožavamo svoje zdravlje i pritom se nikako ne preporuča dnevni energetski unos manji od 800 kcal jer nije zdravo za vaš organizam.