Novosti

Higijena spavanja – put prema zdravlju

Calendar02.05.2017

Higijena spavanja sastavni je dio savjeta o zdravlju, a odnosi se na postupke koje su potrebni za normalan, kvalitetan noćni san u cilju dobrog osjećanja, dnevne budnosti i očuvanja zdravlja.

 

 

Higijena sna uključuje optimalnu količinu odnosno dužinu sna (7-8 sati), pravilnu postelju koja nije niti pretvrda ni premekana, optimalne dimenzije, materijale i podlogu madraca, dobar jastuk i prekrivač, posteljinu od prirodnih materijala, optimalnu temperaturu sobe i svjež zrak. Osim okolišnih čimbenika, nije se dobro navečer prejesti niti piti napitke s kofeinom nakon 17 sati, kao niti popiti veću količinu tekućine (Janković, 2003.).

 

Njemačka liječnica dr. Jenny Springer kaže kako glava ne smije biti previsoko, jer tako nastaje smetnja u cirkulaciji krvi, ne smije biti niti prenisko jer onda krv navali u mozak. No, ni na leđima nije dobro spavati, jer crijeva pritišću velike krvne žile te smetaju protoku krvi. Kod spavanja se mora zauzeti takav položaj da krv može slobodno kružiti i da se mišiću mogu sasvim opustiti, te da ništa ne pritišće unutarnje organe. Zato je najbolje ležati na desnoj strani tijela s malo zategnutim nogama i na stranu položenom glavom. U tom položaju je jetra slobodna, ništa ne pritišće crijeva i želudac, a i srce je slobodno.

 

 

U jednoj novijoj knjizi „50 savjeta za zdravlje“ dr. Suzane Janković za položaj kod spavanja stoji: „Kad legnete u postelju, opustite se. Dobro se protegnite i svjesno opustite svaki dio tijela. Tek kada budete imali osjećaj da vam je tijelo olovno teško, zauzmite položaj koji vam odgovara i isključite sve dnevne probleme. Pokušajte što manje misliti.“